KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Aktuality Praha 6 chce semafory na kraji města, mají regulovat příval automobilů
Zpět

Praha 6 chce semafory na kraji města, mají regulovat příval automobilů

Přidáno 15. 1. 2018
Ilustrační foto
Praha 6 přichází s razantním řešením kolon automobilů, které v této městské části vznikají při uzavírkách tunelu Banka. Navrhuje umístit na severní okraj čtvrti takzvané světelné závory, které by při problému s průjezdností tunelu regulovaly příval vozidel ze středních Čech.

Zdroj: https://praha.idnes.cz/tunel-blanka-praha-6-prespolni-auta-semafory-okraj-mesta-p2d-/praha-zpravy.aspx?c=A180110_375431_praha-zpravy_nuc

Bohužel, je to jeden další v řadě zoufalých činů (tentokrát vedení Prahy 6), které mají za úkol alespoň trochu zmírnit dopady valící se individuální automobilové dopravy v Praze (6). A lze očekávat další podobné kroky. Toto všechno proběhlo v mnoha evropských městech před 30 roky a jejich představitelé nám tehdy po r. 1989  připomínali, abychom to tady v ČR  nenechali do těchto situací vyvinout.
Moje zkušenost říká, že dokud páni zastupitelé Městských částí, Magistrátu a poslanci PČR nebudou ochotni řešit dopravu a vůbec možnost života v Praze systémově, tj. s vizí na alespoň 25 let a mnohem více dopředu, a budou raději stále jen politikařit a zabývat se operativou, budeme dál svědky takovýchto kroků ještě velmi dlouho.Jsou témata, která musí platit po mnoho volebních období za sebou a musí je prosazovat každá politická reprezentace - jinak se problémy nepodaří solidně vyřešit.

Osobně jsem toto téma v komisi dopravní P6 mnohokrát opakovaně pozvedl v dobách vedení radnice ODS (za starosty Chalupy) - nikdy to ale nechtěl nikdo z nich slyšet. Tak teď už je to tady "v plné kráse". A prachy za prodané domy a byty v majetku MČ P6 jsou mezitím fuč.
Celé nynější volební období, co jsem opět v komisi dopravy, opět pravidelně a opakovaně připomínám nutnost vyvíjení soustavného tlaku na dobudování vnějšího silničního obchvatu Prahy v severozápadním segmentu, a to včetně záchytných parkovišť pro automobily Středočechů, a s napojením kapacitní (nejlépe kolejovou) MHD. Tak třebas při posledním jednání dopravní komise v prosinci r. 2016 (!) jsem si dovolil neformální dotaz, zda vůbec jsme schopni na odborné úrovni (tedy mimo politickou příslušnost) se alespoň my, členové dopravní komise, shodnout na nutnosti požadovat dostavbu vnějšího okruhu. A odpověď byla dost neprůkazná, zejména od ODS a Zelených, pro byli KSČM, Soc.dem.a TOP. A všichni (krom komunistů - bohužel) se kroutí, že to je přeci stavba státu, ne Prahy, tak to raději nechme na pokoji. Já argumentuji tím, že pokud nebude jasný a stálý tlak tady od nás ze 6, tak "se ledy nepohnou".

Ještě za komunistů, někdy v 70. letech  jsme tento způsob řízení nazývali "Řízení pomocí stěhovavého průseru".
A ptám se:  co se od té doby změnilo? Opět budeme chytat kočku za ocas - jak ještě dlouho? A to snad chceme??

Ing. Jan Truneček